Met 2 vingers in de neus…uhh in de taart - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Joyce Poel - WaarBenJij.nu Met 2 vingers in de neus…uhh in de taart - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Joyce Poel - WaarBenJij.nu

Met 2 vingers in de neus…uhh in de taart

Door: joycevanderpoel

Blijf op de hoogte en volg Joyce

01 November 2011 | Estland, Tallinn

Haaaa allemaal!

Inmiddels zit ik alweer in m’n 8e week hier en stiekem gaat de tijd toch best hard als je het naar je zin hebt! Afgelopen week heb ik gewerkt in No3. Deli and Bar (http://www.no3bar.com), weer een andere F&B outlet die gevestigd is in de lobby van hotel. Veel hotelgasten, maar ook gewoon mensen van buitenaf komen daar koffie drinken of borrelen. En zoals uiteraard iedere koffiezaak hier in Tallinn heeft ook No3 een uitgebreid assortiment aan gebakjes en cakejes. En aangezien er pas een nieuwe ‘executive chef’ is komen te werken die uit Engeland komt, bestaat de vitrine nu voor 1/3 uit cupcakes in alle mogelijke kleuren van de regenboog. Maar daar is de lokale Est nog niet echt voor te porren, ze vinden het veel te zoet (is het ook, 1 homp suiker!) en ze vinden het er chemisch uitzien (dat is ook waar). Cupcakes worden het meest verkocht aan kleine kindjes die van hun moeder iets mogen uitzoeken ;)

Deze week was dus voornamelijk koffie maken, de afwasmachine uitruimen en ..jawel daar is ‘ie weer.. poleren! Mensen drinken hier echt idioot veel cappuccino’s en latte’s, maar daar heb je dus opgeklopte melk voor nodig. In Nederland gebruiken veel ondernemers daar van die koffieapparaten voor met ‘chemische poedermelk’, maar hier schuimen ze alles wel vers. Alleen…dat is nog niet zo simpel. Enne, ik kan het dus nog steeds niet hahaha. Maar ik schijn niet de enige te zijn gelukkig.

Overigens verkopen ze in No3 naast kleine gebakjes en cakejes ook grote taarten. Op een gegeven moment was er een vrouw die de chocoladetaart wilde kopen. Dus ik haal dat ding uit de vitrine, maar op de 1 of andere manier bleef m’n hand achter de deur van de vitrine hangen waardoor m’n hand niet langs, maar over de taart ging…en dus leek het net of ik 2 vingers in de taart gestoken had hahaha. Echt heel erg. En die vrouw: ‘ooooooh!’. Oeps. Dus toen moest ik naar de 30e verdieping van het hotel (daar zit de pastry afdeling, die alle taarten maakt) om een nieuwe taart te halen. Het enige wat ze daar zeiden was: ‘you, be careful! Be very careful!’ Haha tsja. Zo maak ik iedere week wel weer iets stoms mee.

Vrijdag kwam er een man die in het Engels vroeg om 2 croissants. Dus ik vroeg, ook in het Engels, of hij een gewone croissant wilde, of met zalm of met ham en kaas. Dus die man schreeuwt naar de andere kant van de lobby: ‘Hee! Wil je ’n gewone, met zallum of ham en kaas?’ Oftewel…lekker op z’n plat Hollands! Dus dat was wel erg komisch. Daarna maar even gezegd dat we het gesprek ook wel in het Nederlands kunnen voeren, net zo makkelijk. Hij was een beetje verbaasd…

Vrijdagavond na het werk met Matthijs 2 uit eten geweest bij Amarillo, omdat hij morgen weer naar Nederland vertrekt. Matthijs 1 is nog in Nederland t/m maandag, dus we gaan met z’n tweeën. Na het eten wilden we nog even ergens wat gaan drinken, en ik had ergens gelezen dat het ‘Beer House’ leuk moest zijn. Dus hup, wij daarheen. Komen we binnen, staan ze in 1 of andere ‘Anton aus Tirol’ outfit te dansen op van die Oostenrijkse jodelmuziek. Hmm niet echt ons ding. Gauw onze jas maar weer aan en weer naar buiten. Uiteindelijk zijn we beland bij St.Patrick’s, een Ierse pub. En we vonden dat Matthijs Tallinn niet kon verlaten zonder dé lokale likeur gedronken te hebben, Vana Tallinn. Bleeeeeh wat vies. M’n hele keel stond in de fik haha. Na 2 nipjes heb ik mijn deel aan Matthijs geschonken ;)

Zaterdagmiddag nog met Matthijs de stad in omdat hij z’n eigen sigarettenhandel begonnen is in Nederland aangezien sigaretten hier ongeveer de helft kosten…maar die sloffen moesten nog even ingeslagen worden dus daar moesten we voor op pad. Daarna nog even wat gedronken en toen gedag gezegd. Toch wel gek als je een maand met elkaar opgetrokken hebt, ik vond het in ieder geval erg gezellig dat ‘ie er was!

Door m’n werk bij Veenerick ben ik nog meer van boeken gaan houden dan ik al deed, en vind het dan ook heerlijk om rond te struinen in een boekhandel op zoek naar een goed boek. Dus dat heb ik zaterdagmiddag gedaan, aangezien ik door m’n Nederlandse voorraad heen was.

Iets waar ik heel erg gek op ben, naast kruidnootjes ;), zijn pannenkoeken! En ik had laatst tegen een collega lopen klagen dat ze hier helemaal geen pannenkoekenrestaurants hebben terwijl we er in Nl zoveel hebben, maar toen vertelde ze dat ze die hier wel hebben, genaamd Kompressor. Dus ik was aangenaam verrast! Zaterdagavond maar eens op zoek naar deze tent. Tsja, wat zal ik erover zeggen…vond het net een jeugdhonk haha. Maar m’n pannenkoekie was wel erg lekker. Zondag niks spannends gedaan; sportschool, de stad in, bakkie gedaan, pasta bij Vapiano’s, dus lekker relaxt.

Gisteren, maandag, heb ik een dag meegelopen in de Spa van het hotel. Wow, echt ontzettend mooi. Ze noemen het ook wel een ‘swimming pool with a view’. Nou het is echt zo, heel mooi. Het was ook wel interessant om daar een dag mee te lopen, zien hoe dat werkt. En dan vandaag voor het eerst op kantoor.

Vanaf vandaag werk ik bij Reservations & Revenue. Vandaag meegelopen met de Revenue manager dus ik heb voornamelijk een hoop cijfers gezien…morgen ga ik beginnen bij Reservations, ben zeer benieuwd wat het me allemaal gaat brengen, want dit is de afdeling waar ik blijf werken tot het eind, in Januari. Hoorde vandaag overigens dat ik hier geen hotel uniform aan hoef, omdat je in principe niet in face-to-face contact komt met gasten, dus lekker m’n eigen pak aan, joeehoee! Tenminste weer een fatsoenlijke broek in plaats van een rok die tot je enkels komt.

Deze week werk ik maar t/m donderdag, want vrijdag komt Lars! Hij blijft tot maandagavond. Ik kijk er echt ontzettend naar uit! Gisteren ging Lars bij m’n ouders eten om spullen op te halen die hij meeneemt hier naartoe, waar ik om gevraagd had. Onder andere m’n sneeuwlaarzen, kaas, boeken, tijdschriften, kruidnootjes (uiteraard) en nog wat dingen. Ik smste Lars ’s avonds of alles gelukt was en hij stuurde terug dat er nog net een onderbroek van hemzelf in z’n koffer past. Haha oeps…

Ik krijg veel vragen over hoe het weer is hier, en of ik al bevroren ben…daarom een update over het weer:
- Gemiddelde temperatuur: 7°C (boven nul, dus nog niet bevroren!)
- Regen: heel veel, echt herfst. M’n Veenerick paraplu komt heel goed van pas!
- Sneeuw: nog niet gesignaleerd
- Het is donker om: 16.30u

Tot zover week 7 en stukje van week 8! Heel veel liefs uit Tallinn!

  • 01 November 2011 - 20:28

    Esther:

    Ghehe die andere taart heb je zelf opgegeten? ;)
    oee mooi zwembad hoor!! Ziet er goed uit! Fijn dat je het naar je zin hebt.
    Heel veel plezier vrijdag :D!!

    kus, Es

  • 02 November 2011 - 03:08

    Kayleigh Teer:

    Hey Joyce!

    Ik ben via facebook toch maar eens een kijkje gaan nemen op je blog. Wat een leuke verhalen vanuit het koude Estland! Het klinkt als een bijzondere ervaring :).

    Xxx Kayleigh

  • 02 November 2011 - 23:35

    Arnold:

    Ik wil ook naar Estland, al was het alleen al voor de chocola, taart, gebak. Tsjonge, wat ziet dat er allemaal lekker uit! Inderdaad: wat is er met die chocolade taart gebeurt?
    Liefs, ook van Marij

  • 03 November 2011 - 09:33

    Sanne Ven Tol:

    G'day Joyce! Klinkt alsof je het erg goed naar je zin hebt daar, mooi!! Ik zie het helemaal voor me, alles wat je doet en alles wat je meemaakt hahaha. Die taart ziet er overigens goed uit, hier hebben ze op elke hoek van de straat ongeveer wel een bakery, cakes of cupcakewinkel, erg vervelend, maar we hebben er gelukkig nog maar 1 keer aan toegegeven.. aan een chocotaart hahaha. Nou meissie, geniet ervan daar en van lars als die er is. We spreken elkaar, kusjes

  • 08 November 2011 - 09:29

    Roos En Sjaak:

    Leuk verslag nichtje! En ach.... die taart....!
    Veel plezier de komende week, dat zal best lukken nu lars je op komt zoeken!
    XXX

  • 12 November 2011 - 14:10

    Marijkeee:

    Sjonge! Constateer ik dat ik gewoon, zonder pardon, nog niet gereageerd heb op deze blog! Excuseer mij! Haha. Was 'm even helemaal vergeten maar! Ben weer blij 'm gelezen te hebben. Het klinkt allemaal leuk, ook al zul je best beetje rood geworden zijn toen je gewoon, zonder pardon, die twee vingers in die taart stak. Je kunt er lang of kort over praten, maar wij weten ook wel dat je gewoon even wilde proeven ;)
    Die SPA ziet er echt uit als een oord voor mij? Misschien kun je korting regelen? ;)

    Nee meis, zonder grappen en dollen. Ik ben heel blij dat je je plekje daar hebt gevonden en heb ook gehoord dat de dagen met Lars helemaal super waren. Wel gek hé, om na zo'n lange tijd weer samen te zijn. Maar fijn dat hij even kwam, ook al is het afscheid natuurlijk heel naar.
    Maar het is bijna kerst!

    Meissie, veel plezier daar en ik mis je en stuur je een dikke kus!

    PS: Dat het nog niet vriest daar! Het is hier kooooooooooooooud! Vooral vanmorgen toen ik op 't fietsie naar werk zat... Echt dikke winterjassenweer(al is het zonnetje wel erg lekker)!

  • 14 November 2011 - 19:23

    Et:

    Klinkt weer goed!! Mocht je die taart nu zelf op eten? :D X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 17 Aug. 2011
Verslag gelezen: 353
Totaal aantal bezoekers 19283

Voorgaande reizen:

10 September 2011 - 23 Januari 2012

Op stage in Tallinn!

Landen bezocht: