Daar ben ik weer! - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Joyce Poel - WaarBenJij.nu Daar ben ik weer! - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Joyce Poel - WaarBenJij.nu

Daar ben ik weer!

Door: joycevanderpoel

Blijf op de hoogte en volg Joyce

19 November 2011 | Estland, Tallinn

Hooiii allemaal!

Goh, het is alweer bijna 3 weken geleden dat ik voor het laatst geschreven heb. Dat komt eigenlijk omdat ik gewoon niet zoveel bijzonders mee maak, gezien het feit dat ik niet meer iedere week van afdeling wissel.

Maargoed, hoe gaat het hier? Nou eigenlijk heel erg goed! Ik zit nu dus op de afdeling Reservations & Revenue, maar ik doe dan de reservations. Het is maar een heel klein team, bestaat alleen uit Silver, Elina en Siim, de manager. Volgens Siim moeten we maar gauw een borrel gaan drinken met elkaar om te vieren dat de teambezetting is gegroeid met 50% als je bedenkt dat eerst alleen Elina en Silver de reservations deden haha. De eerste twee weken was Elina op vakantie en heb ik alleen met Silver gewerkt, momenteel is het andersom; Silver op vakantie en werk ik met Elina. Het zijn allebei echt hele leuke collega’s, heel erg gezellig. Het is ontzettend druk op werk, zeker omdat er nu 1 op vakantie is en ik nog lang niet alles weet. Want je denk misschien; oh een reservering, die maken we even…nou zo makkelijk gaat dat niet, er komt echt een hele hoop bij kijken wat ik van tevoren ook echt niet allemaal wist. Bovendien is het systeem waarmee gewerkt wordt ook niet 1 van de simpelste, dus het is aanpoten maar wel heel erg leuk! Overigens zijn sommige gasten echt heel erg apart…je krijgt de raarste verzoeken binnen over de email. Zo kregen we van de week een mail binnen van een man die afgelopen zaterdag in ons hotel geslapen had en zich afvroeg wat het merk van het matras was, omdat het zo heerlijk lag. Haha tsja, ik had geen flauw idee natuurlijk. Uiteindelijk had de Executive Housekeeper een matraslabel op haar kantoor liggen waarmee ik de vraag kon beantwoorden van de beste meneer. Of gister mailde een vrouw hoe hoog de ingang van de parkeergarage is die onder het hotel zit…tsja goeie vraag. De parkeergarage is niet van het hotel, hij zit er alleen maar onder. Dus ik de site van EuroPark uitgespit, niet te vinden. Uiteindelijk onze conciërge geraadpleegd en hij wist ‘ongeveer’ haha.

Als gasten een reservering maken via Booking.com, dan moeten ze hun creditcard gegevens achter laten om de boeking en late check-in te garanderen. Mensen hebben tot 13.00u op de dag van aankomst de tijd om hun boeking kosteloos te annuleren. Gisteren was er een man die ook gister moest inchecken, maar hij annuleerde zijn boeking rond een uur of 14u, te laat dus. De kosten van de eerste nacht worden dan gedeclareerd, in het geval van deze man was dat 175 EUR. Op de annulering kunnen de gasten ook de reden van annuleren aangeven. Bij deze man stond er simpelweg: “I am to lazy to go”….oftwel voor de niet Engels sprekende mensen onder ons…”Ik ben te lui om te gaan” Haha dat is toch erg! 175 EUR! My god, ik zou wel weten wat ik daarmee zou doen… Of een gast uit Italië die ‘Pizzamiglio’ van z’n achternaam heet. Nou zo zijn er nog veel meer dingen te vertellen, maar we hebben het dus erg gezellig in ons mini-kantoortje!

Het uitzicht vanuit het kantoor is trouwens echt heel mooi, we kijken uit op de haven. De kantoren van het hotel zitten allemaal op de 24e verdieping dus je zit echt hoog! Ik heb er een foto bij gedaan om jullie een idee te geven van mijn uitzicht. Ik vind het werk op deze afdeling, maar ook op deze verdieping erg leuk. Iedereen spreekt prima Engels en er zijn ook een paar werknemers die van origine ook niet Ests zijn dus er wordt gewoon veel Engels gesproken.

Vorige week stond half Estland op z’n kop, want er moest een EK-kwalificatie wedstrijd gespeeld worden tegen Ierland, hier in Tallinn. En op ’t werk waren ze er echt van overtuigd dat ze konden winnen, er werd zelfs geld op ingezet! Dus op de bewuste vrijdag verliet Siim het kantoor met een sjaal van de Estse ploeg om z’n nek, vol hoop… Nou ik heb de wedstrijd ’s avonds half gevolgd, een dikke nederlaag… 0-4 voor Ierland. De return eindigde wel in 1-1, maarja dat was natuurlijk niet genoeg. Dus de mannen op kantoor waren een beetje in mineur.

Het leukste nieuws van de afgelopen 3 weken is natuurlijk dat Lars langskwam!!!! Hij kwam van vrijdag t/m maandag, dus die werkdagen had ik ook gelukkig vrij gekregen van werk. We hebben eigenlijk niet heel erg veel gedaan…vooral veel door de stad gewandeld, over de stadsmuur gelopen en overal en nergens gegeten en gedronken. Uiteraard ook even het hostel laten zien en Lars was verbaasd dat m’n kamer zo netjes was. Stiekem wel een beetje opgeruimd natuurlijk ;). Vrijdagavond hebben we luxe gedineerd in Horisont, het restaurant in ‘mijn’ hotel op de 30e verdieping. Als werknemer krijg ik 50% korting op F&B dus dan is eten daar wel leuk! Nou het was heerlijk! En de rekening viel aan het eind ook alles mee als je bedenkt dat er zo’n 75 EUR vanaf ging haha. Overigens was Lars z’n koffer zo’n 6 kilo lichter toen hij weer wegging…hij had allemaal spullen voor mij meegenomen! Drie dikke boeken (ik moet die horror winter toch door zien te komen?), tijdschriften, m’n sneeuwlaarzen (is misschien wel handig dacht ik zo) en uiteraard kruidnootjes, zo’n 1,5 kilo haha. Verder nog taai taai, marsepein nog wat andere spulletjes. Dat ik heel slecht ben in afscheid nemen bleek wel weer op maandag…zat er al de hele middag tegenaan de hikken en trok het zwaar slecht op het vliegveld. Nougoed na mijn tranendal maar weer in m’n uppie terug naar het hostel. Gek idee hoor, nadat je een paar dagen samen bent geweest. Je bent gelukkig weer heel snel aan elkaar gewend. Het was echt een heerlijk weekend :)

En er staan nog meer leuke dingen op de planning! 16 december ga ik met het vliegtuig naar Zweden, een weekendje Stockholm met neef Jan die momenteel in Linköping aan het studeren is! Leuk he! Jan komt met de trein naar Stockholm toe en dan gaan we samen in een hotel. We hebben een heeeeel goedkoop hotel gevonden met ontbijt, maar wel zonder raam haha. Ben benieuwd wat het allemaal voor moet stellen maar we gaan het zien. Je kunt vanuit Tallinn ook met de boot naar Stockholm, maar dan vaar je er zo’n 14 uur over en betaal je ongeveer het dubbele als wanneer je er met het vliegtuig heen gaat. Dus de keuze was gauw gemaakt, een uurtje vliegen en ik ben in Stockholm! Ik heb er heel veel zin!

Silver z’n vriendin werkt bij Linda Line, dat is 1 van de ferry companies hier, dus hij kan makkelijk aan tickets komen. Inmiddels ben ik in het bezit van een voucher voor een gratis retour ticket naar Helsinki met de ferry! (geldt ook voor Stockholm, maar niet in het weekend helaas) En dat is maar 2 uur varen dus heel goed te doen. Matthijs en ik hadden het er al eerder over gehad om daar een keer heen te gaan voor een dagje. Dus dat moeten we dan ook maar gaan plannen!

Al met al hele leuke dingen dus! Inmiddels is het aftellen geblazen naar kerst, want dan komen papa, mama, Dammes & Lars! Magoed, eerst nog even Sinterklaas vieren op 5 december. Eva, een vriendinnetje van Hotelschool, loopt momenteel stage in Parijs. We hebben afgesproken dat we samen Sint gaan vieren op 5 december, over de Skype, met kruidnootjes uiteraard haha.

Uiteraard nog even een update over het weer:
*Gemiddelde temperatuur: 6°C
*Regen: bijna niet meer
*Sneeuw: nog steeds niet gesignaleerd
*Het is ’s ochtends licht om: 9.15u
*Het is ’s middags donker om: 15.45u

Conclusie: de dagen worden steeds korter! Ik ga in het donker de deur uit en kom in het donker weer terug…ongezellig!! Heb dus maar kaarsjes aangeschaft om het wat gezelliger te maken in m’n kamertje.

Nou tot zover de lange update vanuit Estland! Maar ik ben natuurlijk ook heel benieuwd hoe het met jullie gaat, dus hou me op de hoogte :)

Dikke kus en head aega!

PS: Ik ben over de helft, nog maar 9 weken te gaan!

  • 19 November 2011 - 13:39

    Buur:

    Hai buur..leuk weer eens een bericht op je site :)!! Haha ik dacht dat Silver een meisje was..niet dus bleek halverwege het verhaal ;) Wel super dat er veel meer engels gesproken wordt daar waar je nu zit! In de rip alles nog hetzelfde, geen roddels op t moment :P En over 9 weken alweer terug...wat gaat het snel eigenlijk zeg!! Meid, geniet van je weekend en ik spreek je weer! Liefs

  • 19 November 2011 - 15:15

    Esther:

    Jaaaa een nieuw verslag!! Leuk om te lezen :D en je bent over de helft, relaxt hoor :D

    Veel plezier!! xx Es

  • 19 November 2011 - 16:08

    Sjaak En Roos:

    Over de helft????? Jeetje....!
    Wat gaaf dat je met neef Jan de omgeving in stockholm onveilig gaat maken! POELENBAL!
    Liefs, xxxxx

  • 20 November 2011 - 12:33

    Tirsa:

    Heyy dat was idd alweer een tijdje geleden, maar wat een leuk verhaal weer! gelukkig hebben we laatst weer even goed bij gepraat over skype dus wist ik al bet een en ander, maar blijft leuk om zo over je belevenissen te lezen haha! leuke foto's ook! nou ik spreek je snel weeer! XXXXXX

  • 21 November 2011 - 12:53

    Tante Toos:

    Heey Joyce!
    Sorry hoor, dat ik 'n poos niets van mij heb laten horen!
    Bedankt voor je fantastische kaart!Nou,bereid je er alvast maar op voor...er is er eentje op weg naar Estland!
    Fijn,dat je het naar je zin hebt!
    Ja,dat zal best wel moeilijk geweest zijn, om Lars gedag te zeggen.
    Maar je hebt 'n leuk vooruitzicht...geen eenzame kerst!
    Groetjes van Toos

  • 23 November 2011 - 14:26

    Marijke:

    Dag lieve schat!

    Wat fijn om weer een opgewekt berichtje van je te lezen. Natuurlijk spreken we elkaar ook wel op skype, maar dit blijft leuk om te lezen :)

    Tof dat het zo leuk is op het kantoor. Wat een gekke verzoeken krijg je zeg! Dat maakt het natuurlijk wel erg leuk!

    Wat een lieve foto's van jou en Lars.

    Meis ik spreek je snel weer, geniet ervaan daar!

    LIEFS xxXxx

  • 01 December 2011 - 18:48

    Esther:

    Nieuwe update gewenst ;) haha!
    Kus, Es

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 17 Aug. 2011
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 19290

Voorgaande reizen:

10 September 2011 - 23 Januari 2012

Op stage in Tallinn!

Landen bezocht: