Vanuit Estland! - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Joyce Poel - WaarBenJij.nu Vanuit Estland! - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Joyce Poel - WaarBenJij.nu

Vanuit Estland!

Door: joycevanderpoel

Blijf op de hoogte en volg Joyce

11 September 2011 | Estland, Tallinn

Hoi allemaal!

Een eerste berichtje vanuit Estland! Gisterochtend vroeg ben ik uitgezwaaid door papa, mama, Dammes, Lars, Anne-Lotte, Marieke, Sanne, Dionne en Iris. M’n boarding pass was er 1 van KLM, dus ik verwachtte dan ook een mooi, groot KLM vliegtuig. Nou viel dat even tegen, het was een zielig klein vliegtuigje van Estonian Air haha. Niks slurf, we moesten zelfs via een trap het vliegtuig inlopen. Bij de gate kwam ik ook Matthijs tegen, de jongen van school die er ook heen zou gaan. Tallinn bleek een klein maar modern vliegveld. Het voordeel daarvan is dan wel dat je koffers binnen 10 min na aankomst op de bagageband liggen! Gelukkig al snel een bagagekarretje gevonden want die 2 koffers van mij waren niet te tillen… Matthijs en ik zouden in hetzelfde hostel slapen dus we hebben samen een taxi genomen daarnaar toe. Bleek nog geen 5 min rijden te zijn vanaf het vliegveld, dus we waren er zo. Ziet er allemaal een beetje grauwig uit van buiten en van binnen vooral verlaten. Maar, bij inchecken bleek dat we een kamer moesten delen! Dat vond ik in eerste instantie niet zo erg, maar later bleek het toch wel ongemakkelijk, je kamer delen met een toch wel vreemde jongen. Dan mis ik Lars toch wel een beetje meer :) De kamer heeft wel een eigen keukentje en badkamer, dat is dan wel weer fijn.

Nadat we alles uitgepakt hadden zijn we de stad in gegaan, op zoek naar een supermarkt en om het een beetje te verkennen. Supermarkt bleek nog een lastige, ergens achterin de stad kwamen we in een groot winkelcentrum en daar zat een mooie, grote supermarkt in. Ze hebben er zelfs Pickwick thee, beter kan niet voor zo’n theeleut als ik ;)

Door het afscheid en het feit dat alles nieuw en onbekend is, was ik eigenlijk nog best wel verdrietig en voelde alles heel erg onwennig, daardoor was m’n honger ver te zoeken. Mijn 1e officiële avondmaaltijd was dan ook….een half bakje Noodles haha. Na het eten even lekker geskypt met papa, mama en Dammes en vroeg gaan slapen.

Vanmorgen ben ik toch maar eens gaan informeren bij de receptie hoe dat nou zit met jongen/meisje op 1 kamer. De receptioniste van gister sprak geen woord Engels dus daar was geen beginnen aan. Die van vanmorgen gelukkig wel, en ze vond het ook maar vreemd. Ze zou het na gaan vragen. Toen Matthijs en ik even later de sleutel in gingen leveren (die moet je inleveren als je de deur uit gaat), zei ze dat ik waarschijnlijk al om 15.00u vanmiddag van kamer kon wisselen! Wow!

Gewapend met camera en plattegrond zijn we de stad in gegaan, op zoek naar ‘Old Town’. Het is echt heel erg mooi. Veel kerken, oude gebouwen en kleine smalle steegjes. Er was ook een kerk open waar we in konden, dus daar heb ik even kaarsjes aangestoken voor Charlotte en de opa’s. Verder hebben we geluncht bij de McDonalds, onder het mom van…als we nu warm eten hoeven we vanavond niet te koken.. en daarna nog even lekker in de zon gezeten in het park. Overigens hebben we vandaag de zoektocht naar een supermarkt voortgezet, aangezien ik me niet kon voorstellen dat er geen supermarkt dichterbij zou zitten…

Eenmaal weer in het hostel was er goed nieuws…ik mocht verhuizen naar een eigen kamer! Een zelfde soort kamer, ook met badkamer en keuken, maar nu alles voor mij alleen. Toch wel heel fijn! Iets minder fijn was dat ik al m’n spullen moest verhuizen haha. Maar nu zit ik dus aan m’n eigen keukentafeltje dit verslag te typen. Vanmiddag 1,5 uur geskypt met Lars en net even met Lisette, ik ben toch wel heel erg blij dat het er is.

Ohja, met die supermarkten is het overigens helemaal goed gekomen. Voor het hostel zit er 1, en achter het hostel haha. Beide op nog geen 2 minuten loopafstand. Jaaa, wie zoekt vindt wat hoor!

Morgen moeten we om 9.30u in het hotel zijn…ik ben heel erg benieuwd wat het gaat worden, hoe m’n rooster is, etc.
Liefs, Joyce

PS: Mijn adres is:

Teko Hostel
Joyce van der Poel – room 8
Lastekodu 13
10113 Tallinn
ESTONIA


  • 11 September 2011 - 15:49

    Anneke:

    Mooi verhaal Joyce! Echt super dat je nu je eigen kamer hebt!
    Suc6 morgen!! xx

  • 11 September 2011 - 15:50

    Anne-Lotte:

    Fijn dat je nu eigen kamer hebt :) en heel veel succes morgen!!

    Liefs, Anne-Lotte

  • 11 September 2011 - 17:10

    Iris:

    Heerlijk, je eigen plekkie! Heel veel succes morgen, maar ik twijfel er niet aan dat dat goed gaat komen. Kus!

  • 11 September 2011 - 17:38

    Marijke:

    Hey meissieeeeeee!
    Wat fijn om dit allemaal te lezen!! Spannend hoor, het begin van zo'n avontuur in Estland! Fijn dat je je adres even neer hebt gezet, nu kan iedereen ál die kaarten naar je op gaan sturen :D

    Heel veel plezier en succes morgen in het hotel, you can do it girl!
    Already miss you!

    Hoop je snel te spreken op skype!

    Dikke kus van je vriendinnetje

  • 11 September 2011 - 17:45

    Linda Van Zoen:

    Lekker dat je je eigen ruimte hebt. Zo belangrijk! Even landen daar en dan genieten van alles wat je mee gaat maken bij je stage! Hoop heel veel mooie dingen Joyce! Zet m op!!!! Liefs, Lin
    Ps. Vandaag dik gewonnen van MSV (geloof 18-9)

  • 11 September 2011 - 17:47

    Marieke:

    He meid,
    Fijn dat je toch niet helemaal alleen op ontdekkingsreis moest en alle eerste indrukken met iemand kan delen. Geef jezelf wat tijd om te wennen, dan komt het helemaal goed.
    xx

  • 11 September 2011 - 18:29

    Eva:

    Succes morgen, ik zal aan je denken! Het duurt even maar dan zul je je vast zelf een beetje ´thuis´ voelen .. Liefs

  • 11 September 2011 - 19:17

    Dionne:

    Joyce! Wat fijn dat je je eigen kamer hebt nu :) ik denk denk dat ik ook bij dat winkelcentrum geweest ben hihi :p helaas geen h&m daar! Succes morgen en hopelijk tot snel op Skype!
    Kus

  • 11 September 2011 - 19:29

    Roos.:

    Nou meid, je grote avontuur is nu echt begonnen!
    Ook jou blijven we volgen!
    Heel veel succes voor de komende dagen!

  • 11 September 2011 - 19:31

    Riny Winters:

    leuk om verslag te lezen, goeie reis gehad en gelukkig je eigen plekje. vandaag even kunnen rondneuzen en morgen dan beginnen, succes. X

  • 11 September 2011 - 20:09

    Marije Van Der Poel:

    Ha nicht!

    Leuk wat van je te horen/lezen!
    Hoorde vanmiddag al het eea van je vader. Gelukkig maar dat je nu een eigen plekje hebt. Gezellig hoor, iemand op de kamer, maar privacy is ook wel lekker...
    Heel veel succes morgen, ik blijf je volgen!

    Liefs xx

  • 11 September 2011 - 20:58

    Tirsa:

    Lieverd wat fijn dat je je eigen kamertje hebt! en een supermarkt (eigenlijk zelfs 2 haha). goodluck bij je hotel, komt goed!! en we gaan snel weer even goed skypen ok :) ? XXXXXXXXXXXx

  • 13 September 2011 - 19:16

    Connie :

    Hey Joyce,
    Leuk dat we je kunnen volgen en dat je daar je plekkie gevonden hebt. Het zal best even wennen wezen zoveel nieuwe indrukken. Komt goed
    Groetjes van de Bossies

  • 17 September 2011 - 10:11

    Roos:

    Hoi Joyce, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Maak er wat van meid, 't zal best even moeilijk zijn!
    Hopelijk wordt er op de een of andere manier aandacht aan je besteed. Ik doe het op deze manier, liefs xxx.

  • 17 September 2011 - 16:48

    Toos,Dammes ETM&M :

    Lang zal ze leven !!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Wij nemen hier wel een borreltje. Proost !

  • 17 September 2011 - 16:56

    Marij & Arnold:

    Lieve Joyce, ook vanaf hier nog een keer gefeliciteerd met je verjaardag! Wel een beetje vreemd om zo je verjaardag te vieren. Erg knap dat je het allemaal doet! We skypen snel een keertje. Wat is eigenlijk het tijdverschil? Heel veel liefs!

  • 17 September 2011 - 17:01

    Arnold:

    Ik zie het al: het is bij jou 10 uur later. Lopen we hier nog meer achter!

  • 17 September 2011 - 19:25

    Frank En Heidi Tromp:

    Hi Joyce, ik hoorde gisterenochtend van Roos (in de supermarkt) dat je in Estland zit. Wat een onderneming zeg! Nu zie ik ook nog dat je jarig bent, dus van harte gefeliciteerd!. Wij hopen dat dit een mega ervaring zal zijn en dat je het erg naar je zin zult hebben. Succes!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 17 Aug. 2011
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 19325

Voorgaande reizen:

10 September 2011 - 23 Januari 2012

Op stage in Tallinn!

Landen bezocht: