Kermis in Tallinn? - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Joyce Poel - WaarBenJij.nu Kermis in Tallinn? - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Joyce Poel - WaarBenJij.nu

Kermis in Tallinn?

Door: joycevanderpoel

Blijf op de hoogte en volg Joyce

25 September 2011 | Estland, Tallinn

Lieve allemaal,

Week 2 zit er ook op! En die ging gelukkig een stuk sneller dan week 1! Maar hoe was jullie kermisweek? Ik heb een hoop berichtjes voorbij zien komen afgelopen week/weekend en het klonk allemaal even leuk. En wat ’n prachtig weer hadden jullie! God is echt een Veender!

Maandag mocht ik meelopen met Ena, Linen Supervisor. Ook dit klinkt weer zeer interessant, maar dat is het niet hoor. ’s Ochtends loop je met 3 karren een linnenronde en ga je iedere verdieping af om de voorraden linnen aan te vullen. Dus op iedere verdieping de lift uit met 3 karren, bijvullen, wachten op de lift, lift in met 3 karren, etc. En aangezien er echt tig verschillende soorten linnen zijn (groot/klein dekbedovertrek, grote/kleine kussenslopen, mini/klein/gemiddeld/grote handdoeken, etc) ben je daar wel een ochtendje mee zoet. De room attendants gooien het vuile linnen in een luik, wat uiteindelijk allemaal uitkomt beneden in de linnenkamer. ’s Middags ga je dat allemaal sorteren, zodat het de volgende dag gesorteerd en wel mee kan naar de wasserette. En als er geen vuile was ligt, dan lees je een boek! Haha ja echt waar. Ena sprak geen woord Engels dus alles moest met handgebaren. Een praatje maken zat er niet in, maar ze had in haar bureaula een boek liggen over ‘The Secret’ dus dat ben ik maar gaan lezen. Ik ben tot de helft gekomen, geeft wel aan hoe hard ik gewerkt heb die middag ;)

Eenmaal terug in het hostel was daar toch wel de verrassing van de week: er lagen 9 (!) kaarten op me te wachten, allemaal nog voor m’n verjaardag! Echt heel erg leuk en lief, dankjulliewel!

Dinsdag heb ik meegelopen met een andere supervisor dan vorige week, dus maar weer kamers checken. En omdat we hard en snel gewerkt hadden was ik om 15.00u al klaar. Ik had toevallig m’n boek in m’n tas gestopt, dus ik ben de stad in gegaan, rondje winkelcentrum gedaan, nieuwe supermarkt ontdekt (jaja echt waar) en heb lekker cappuccino gedronken bij de Estse variant van Starbucks (Reval Cafe heet het hier), en m’n boek gelezen. Gewoon even relaxen. Zo moet ik toch een beetje m’n draai gaan vinden. Ik had vorige week kaas gekocht in de supermarkt, waarvan ik echt dacht dat het Nederlandse kaas was, zo’n vlaggetje stond er ook bij. Nou hij bleek niet te eten, bah! Maar, inmiddels in supermarkt no. 6 toch weer andere kaas gevonden van Frico (?) en die is wel lekker!

Woensdag, donderdag en vrijdag heb ik meegelopen met supervisors om kamers te checken. Lange dagen, veel slenteren van kamer naar kamer en verder weinig interessants over te vertellen. Maandag verhuis ik naar de receptie voor een week. En daar hoort natuurlijk ook een nieuw uniform bij! Het is een soort mantelpakje, zwart met krijtstreep en daaronder een witte blouse. Ziet er al een stuk beter uit, ben benieuwd hoe het staat. Foto volgt ;) Ik moet morgen om 8.30u beginnen, ben benieuwd hoe deze week gaat lopen. Er is me verteld dat ik ook 1 of meerdere nachtdiensten moet gaan doen, dus vraag me af wat ik daarvan moet verwachten, maar we gaan het zien.

Vrijdag zag ik op Facebook een berichtje voorbij komen van neef Roel die tegen Jan in Zweden zei dat hij het corso niet hoefde te missen. Dus ik dacht meteen…skype??? Wat bleek, ze zouden inderdaad gaan skypen tijdens de corso, Roel zou de laptop mee naar buiten nemen. En laat Skype nou ook het fenomeen ‘groepsgesprek’ kennen… Dus inderdaad, zaterdagochtend Skype aan met Jan en Roel, ’n hoop mensen die gezwaaid hebben voor de camera, erg leuk. En ja hoor, daar kwam de corso! Ook al is het natuurlijk niet ‘echt’ kermis op die manier, je krijgt er tenminste nog wel iets van mee. Onwijs leuk dat het gelukt was! Halverwege kwam Britt vanuit Uganda ook online. Zou het lukken, Britt ook in het groepsgesprek? En ja hoor, het lukte! Toch wel bijzonder, corso kijken vanuit Zweden, Uganda & Estland.

Matthijs en ik zouden zaterdag naar het Kadriorgpark gaan, een park buiten de stad. Maar het was heel erg slecht weer, daarom zijn we lekker de bios in gegaan. ‘Friends with Benefits’, leuke film! Daarna lekker patatjes en hamburger gegeten bij de ‘Hesburger’, een Estse variant op de Burger King. ’s Avonds lekker The Voice of Holland gekeken, wat is Uitzending Gemist toch een goeie uitvinding ;).

Vandaag, zondag, prachtig weer dus lekker de stad in. In een park hier in de buurt zou een voetbaltoernooi zijn met teams van verschillende hotels, waaronder ook die van ons. Daar zijn we even een wedstrijdje gaan kijken. Niet veel boeiends, maar de ligging van het voetbalveld was wel heel erg mooi, naast de oude stad. Da’s weer eens wat anders dan DOSR naast het benzinestation of Meerburg naast de A4 ;). We hebben er ook een stukje appeltaart gegeten, maar ik moet zeggen, die van Marlies is toch een stuk lekkerder! Vandaag toch ook maar naar het Kadriorgpark, met de tram. Volgens de plattegrond kon je erheen met tram 1 en 3. De route van tram 3 lag het meest in de buurt, dus wij naar de dichtstbijzijnde halte. Er kwamen in de 15 minuten dat we er zaten zat trams langs, behalve tram 3. Bleek ‘ie niet te rijden op zondag haha. Lekker kansloos. Dus op naar de halte van tram 1, die ging gelukkig wel. Dit was de eerste keer met de tram en aangezien we het kaartjessysteem niet helemaal konden we volgen hebben we –jawel- zwart gereden in Estland. Wow, heftig ;)

Het park was erg mooi en erg groot. En heerlijk weer om doorheen te lopen. We zijn bij het Russalka monument geweest, wat is opgericht ter ere van 177 soldaten die zijn verdronken toen een Russisch schip zonk in 1893. Ook zijn we bij het Liederenfestival theater geweest, heel indrukwekkend. Het podium (zie foto’s) biedt plaats aan 15.000 koorzangers. Het festival wordt eens in de 4 jaar gehouden. Daarna ook nog naar het Kumu Museum geweest, hierin is de hoofdcollectie te vinden van het Ests Museum voor Beeldende Kunst. Een heel groot en apart museum. In plaats van een entreekaart krijg je een sticker die je op moet plakken, ook erg apart… Overigens heb ik hiermee wel een record gevestigd, 2 musea bezocht in 2 weken tijd. Wow! Haha ik ben helemaal geen museumliefhebber dus ik had het na 1,5 struinen wel weer gezien ;)

Tot zover week 2! Een week waarin ik me wat meer op m’n gemak begin te voelen, waarin er weer een zak kruidnootjes opgegeten is en waarin we een hele hoop regen hebben gezien. Op naar week 3!

Liefs, Joyce xx

  • 25 September 2011 - 16:49

    Marieke:

    Fijn dat het allemaal al iets beter gaat! Misschien niet gedacht, maar langzaamaan burger je toch een beetje in en wordt je een echte etse..x

  • 25 September 2011 - 17:10

    Marijkeeeee:

    Heyyyy meissie,

    Wat fijn om een opgewekt verhaal van je te lezen! Je kunt lezen dat je het echt wat beter naar je zin begint te krijgen. Je plekje vinden duurt ook even :) geef jezelf daar ook even de tijd voor meissie.

    Super leuk dat je mee kon kijken met de korso, wat een gaaf idee zeg :)

    Wat een mooie foto;s van de paleistuin!

    Ik vind het heerlijk om je lekkere lange verhalen te lezen en om te weten wat je precies uitspookt. Snel maar weer even skypen!

    Liefs uit het zonnige Langeraar,
    XXxXX

  • 26 September 2011 - 11:06

    Roos:

    Ik vind je dapper Joyce! .............Daar moet op gedronken worden! ( Dat was vrijdagavond ons kermisliedje)
    XXXXX

  • 27 September 2011 - 06:52

    Oma Van Der Poel:

    Lieve Joyce, met skypen was
    oma blii te zien dat je er goed uit zag en dat het nu 'n beetje beter gaat. Ze maakte zich toch wel zorgen om je. xx

  • 27 September 2011 - 08:49

    Buur:

    Hai Buur....super dat het je het meer naar je zin hebt!! En gelukkig behoorlijk wat tijd over om op pad te gaan en leuke plekjes te ontdekken (mooie foto's :) )! Heerlijk dat je dan ook nog gewoon de corso ziet...haha wel een super idee hoor!! Nog steeds gek dat je zo lang zo ver weg bent, maar ik ben blij dat het goed met je gaat! Hele dikke kus!

  • 28 September 2011 - 11:45

    Je Ouders.:

    Eventjes, zoals nu, aan jou denken,
    is iets dat altijd kan en ook altijd mag.
    Je op afstand wat aandacht schenken,
    doen we steeds, gedurende elke dag!
    Al is 't maar om je zo te laten weten,
    hoe het ging vandaag, of morgen gaat,
    zodat je, vanaf grote afstand gemeten,
    er niet helemaal "alleen" voor staat!

    Liefs, voor vandaag en morgen!

  • 02 Oktober 2011 - 07:18

    Toos:

    Heey Joyce!
    Wat fijn,dat je je draai daar gevonden hebt!Leuk,om je belevenissen te lezen!
    Ik weet niet,hoe het weer bij jou is,maar hier is het volop zomer!Gisteren waren ze in de Kolk aan het zwemmen!En dat op 1 oktober!
    Joyce,veel succes en plezier daar!
    Groetjes,Toos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 17 Aug. 2011
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 19326

Voorgaande reizen:

10 September 2011 - 23 Januari 2012

Op stage in Tallinn!

Landen bezocht: